De legendarische "Flying Scotsman" viert 100-jarig jubileum en verovert de modelspoorwereld!

De "Flying Scotsman" was een stoomloc, die sinds 1924 bij de London and North Eastern Railway in bedrijf was. De loc is door Nigel Gresley ontwikkeld en kreeg door zijn klinkende naam snel bekendheid. De loc vestigde in 1928 een record door zonder tussenstop de 632 km tussen London en Edinburgh af te leggen. Als eerste stoomloc in Groot-Britannië werd in 1934 een snelheid van 160,9 km/h bereikt. Tijdens de Tweede Wereldoorlog moest de "Flying Scotsman" het vrolijke groen omruilen voor een triest zwart uiterlijk, het "Wartime Black". Na het einde van de oorlog keerde de groene lak terug. Na verschillende eigenaren kocht het  National Railway Museum in York de loc in 2004 en restaureerde deze tot 2016 compleet. In 2023 viert de "Flying Scotsman" het 100-jarig jubileum en wordt het H0-assortiment van Märklin und Trix ermee verrijkt.



Stoomlocomotief Class A3 Flying Scotsman | Art.Nr.39968

Sneltrein-stoomlocomotief met sleeptender klasse A3. Uitvoering als museumlocomotief 60103. Zoals momenteel in gebruik in de uitvoering van 1963 met corridortender en windleiplaten, zoals de locomotief momenteel werkend in het National Railway Museum in York thuis is.

Locomotief met digitale decoder mfx+ en uitgebreide licht- en geluidsfuncties. Geregelde hoogvermogenaandrijving met vliegwiel in de ketel. 3 aangedreven assen. Antislipwielen. Locomotief en tender grotendeels van metaal. Standaard ingebouwde rookset met snelheidsafhankelijke dynamische rookuitstoot, digitaal schakelbaar. Met de rijrichting wisselend tweepuntsfrontsein op loc en tender en een lamp aan de achterzijde van de tender in conventioneel bedrijf, digitaal schakelbaar. Lamp aan de achterzijde van de tender kan op rood licht worden omgeschakeld. Derde frontsein aan de voorzijde van de loc als elektrische lamp afzonderlijk in- en uitschakelbaar op rode verlichting. Machinistencabineverlichting en flakkerend licht in de vuurkist digitaal schakelbaar. Verlichting van de tenderdoorgang digitaal schakelbaar. Verlichting met onderhoudsvrije warmwitte en rode ledlampjes. Verstelbaar kortkoppelingsmechanisme tussen loc en tender. Aan de tender een door snelheid bekrachtigde kortkoppeling met NEM-schacht. Bufferhoogte op loc en tender conform NEM. Remslangen. gestileerde schroefkoppelingen en gesloten cilinderdeksel worden meegeleverd. Lengte over de buffers ca. 24,5 cm.

Highlights:

  • Compleet nieuwe constructie.
  • Opengewerkte filigrane metalen constructie.
  • Veel gemonteerde details.
  • Standaard rookset met snelheidsafhankelijke dynamische rookuitstoot.
  • Machinistencabine- en tenderdoorgangverlichting digitaal schakelbaar.
  • Met Speelwerelddecoder mfx+ en uitgebreide licht- en geluidsfuncties
  • Bufferhoogte op loc en tender conform NEM.
  • Geregelde hoogvermogenaandrijving
  • Locomotief en tender grotendeels van metaal voor meer tractie en hoogwaardige uitstraling 
  • Seinen op front en tender overeenkomstig het voorbeeld
  • Verstelbaar kortkoppelingsmechanisme tussen loc en tender voor een betere verbinding tussen loc en tandem
  • Remslangen, gestileerde schroefkoppelingen en gesloten cilinderdeksel voor nog meer details in de vitrine of bij grote radia.
  • Onderhoudsvrije warmwitte en rode ledlampjes voor landurige en energie-efiiciente verlichting

Dit model vindt u in gelijkstroom-uivoering in het Trix H0-assortiment onder artikelnummer 22886.

Prijs: 589,00 EUR

39968 1 Bild vergrössern
39968_2 Bild vergrössern
39968_3 Bild vergrössern
39968_4 Bild vergrössern
39968_5 Bild vergrössern
39968_6 Bild vergrössern
39968_7 Bild vergrössern
39968_8 Bild vergrössern
39968_9 Bild vergrössern
39968_10 Bild vergrössern
39968_11 Bild vergrössern

Spoor H0 Tijdperk VI Locomotieven

Folders om te downloaden