By calling the video you agree that your data will be transmitted to YouTube and that you have read the privacy policy.
Voorbeeld: Sneltrein-stoomlocomotief type 19.0, ook bekend als 'Sachsenstolz' (voorheen Saksische bouwserie XXHV), met sleep-kolentender 2'2 T31. Deutsche Reichsbahn van de DDR (DR/DDR). Met grote windleiplaten. Locomotiefnummer 19 016. Model in de uitvoering van Periode IIIa, uit het begin van de jaren '50.
Model: Met digitale mfx+ decoder en uitgebreide geluidsfuncties. In de ketel ingebouwde geregelde hoogvermogensaandrijving met vliegwiel. Aandrijving op vier assen. Met antislipbanden. De locomotief en tender zijn grotendeels van metaal vervaardigd.
Vanaf fabriek voorzien van een snelheidsafhankelijke, dynamisch rook uitstotende, rookgenerator. Met de rijrichting wisselend tweepunts-frontsein dat analoog brandt en in digitaal bedrijf bediend kan worden. Met in digitaal bedrijf apart schakelbare verlichting in het machinistenhuis en flakkerend licht in de vuurkist. Verlichting met warm-witte en rode lichtdiodes (LED).
Met buffercondensator. Met beweegbare deuren in het machinistenhuis en imitatieschermen tussen het machinistenhuis en de tender. Mee-verende kortkoppeling tussen loc en tender. Aan de achterkant van de tender voorzien van een mee-verende kortkoppeling in NEM-schacht. Bufferhoogte van locomotief en tender volgens NEM.
Kleinst berijdbare boogstraal R2, 437,5 mm. Zuigerstang-beschermbuizen en remslangen worden apart meegeleverd. Lengte over de buffers 26,0 cm.
De gelijkstroomuitvoering van dit model vindt u in het Trix H0-assortement onder artikelnummer 25019.
Prijs: 679,00 EUR
Met haar vier drijfassen en een vermogen van 1800 pk bij een dienstgewicht van 162 ton was het een supersterke sneltreinlocomotief die speciaal in het Saksische bergland haar krachten kon tonen. Tussen 1918 en 1923 werden er 23 exemplaren geproduceerd waarvan de de laatste drie zelfs door de Deutsche Reichsbahn besteld waren. Sommige van deze als type 19 ingedeelde krachtpatsers deden zelfs dienst in Schwaben. Al snel kregen deze prachtige indrukwekkende machines, die zich in hun thuisland dagelijks bewezen, de bijnaam 'Sachsenstolz' (Trots van Saksen).
Ook na 1945 kon de latere Reichsbahn niet zonder de 19-ers. Daarom werden een groot aantal van deze locomotieven grondig gerenoveerd en sommigen zelfs gereconstrueerd. Uiteindelijk eindigde in 1958 de planmatige inzet want het gebruik gedurende tientallen jaren in de zware sneltreindienst eiste uiteindelijk zijn tol.
Spoor H0 Tijdperk III Locomotieven
Spoor H0 Tijdperk III Wagens
Spoor H0 Tijdperk III Wagens
By calling the video you agree that your data will be transmitted to YouTube and that you have read the privacy policy.
Voorbeeld: Vier sneltreinrijtuigen van het type ‘Einheitswagen’ 1928-30 en een 'Hecht' 1923 van de Deutsche Reichsbahn van de DDR (DR/DDR): een sneltrein-bagagewagen Pwü-29, een sneltreinrijtuig C4ü-28, 3e klas, rijtuignummer 1), een sneltreinrijtuig C4ü-23 ‘Hecht’ (3e klas, rijtuignummer 2) en een sneltreinrijtuig ABC4ü (1e, 2e en 3e klas, rijtuignummer 4). Koersborden van de sneltrein D 11: Dresden - Warnemünde, met een koersrijtuig Praha - Kobenhavn (rijtuignummer 4). Alle rijtuigen in de kleur flessengroen. Modellen in de uitvoering van Tijdperk IIIa, het begin van de jaren '50.
Model: Nauwkeurig gedetailleerde rijtuigen in de juiste lengteschaal. Kleinst berijdbare radius 360 mm. Draaistellen type 'Görlitz II schwer' onder de rijtuigen van het type ‘Einheitswagen’ 1928-30en zwanenhals-draaistellen onder het type 1923 'Hecht'. Met opstaptreden en los gemonteerde handleiders. Gedeeltelijk met meerkleurige interieurs. Met opgedrukte koersborden en rijtuignummers. Korte vouwbalgen worden los meegeleverd.
De rijtuigen type 1928-'30 zijn voorbereid voor de inbouw van stroomgeleidende kortkoppelingen 72024, led-binnenverlichtingen 73410/73411 en sleepcontact 73406. Het rijtuig type Hecht is voorbereid voor inbouw van de stroomgeleidende kortkoppelingen 72022, led-binnenverlichting 73410/73411 en sleepcontact 73404.
Alle rijtuigen zijn apart verpakt in een extra omverpakking. Totale lengte over de buffers ca. 97 cm.
Set geïsoleerde assen voor rijtuigen type 1928-'30: E700600. Set geïsoleerde assen voor rijtuig type 1923 'Hecht': E 700580.
Highlights:
Prijs: 299,00 EUR
Voorbeeld: Sneltreinrijtuig C4ü (C4ü-28), 3e klas, standaardrijtuig 1928-30 van de Deutsche Reichsbahn van de DDR 9DR/DDR). Rijtuignummer 3. Koersborden van de sneltrein D 11: Dresden - Warnemünde. Kleur flessengroen. Model in de uitvoering van tijdperk IIIa, het begin van de jaren'50.
Model: Nauwkeurig gedetailleerd model in de juiste schaal 1:87. Kleinst berijdbare radius 360 mm. Draaistellen type 'Görlitz II schwer'. Met los gemonteerde instaptreden en handleiders. Met meerkleurig interieur. Opgedrukte koersborden en rijtuignummers. Korte vouwbalgen worden los meegeleverd. Voorbereid voor de inbouw van stroomgeleidende kortkoppelingen 72024, led interieurverlichting 73410/73411 en sleepcontact 73406. Lengte over de buffers 25 cm.
Set geïsoleerde assen E 700600.
Highlights:
Prijs: 74,99 EUR
Het Märklin verrassingsmodel BR 19.0 ‘Sachsenstolz’ is uitgevoerd overeenkomstig het voorbeeld en kent vele highlights. Alle details vindt u overzichtelijk in de PDF-informatieposter - beschikbaar in vier talen.
Voor een echte modelbaanbeleving
Als Märklin Clublid profiteert u van talrijke voordelen en heeft u exclusieve toegang tot onze clubmodellen.