Modellen voor Clubleden

Elk jaar produceert Märklin speciaal geselecteerde modellen voor de leden van de Märklin Insider club, de Trix Club en de LGB Club. Deze modellen representeren niet alleen spoorweggeschiedenis maar beantwoorden ook aan de laatste stand der modelspoorwegtechniek. Het zijn modellen die exclusief voor de clubleden gemaakt worden en alleen door hun besteld kunnen worden.

1. Clubmodel 2023

Besteltermijn sluit 28 februari 2023

Neem contact op met uw dealer, graag telefonisch of per e-mail

By calling the video you agree that your data will be transmitted to YouTube and that you have read the privacy policy.

U ziet hier onze video over het 1e Insider Clubmodel 2023.

39760 Stoomlocomotief serie 01.10 met oude ketel

[29.11.2022] Na meerdere jaren van rudimentair treinverkeer nam de jonge Deutsche Bundesbahn in 1949 de eerste stappen naar het realiseren van opnieuw hoogwaardig treinverkeer. Gepland waren sneltreinen, die met een snelheid van ten minste 100 tot 120 kilometer per uur reden. Hogere snelheden waren vanwege de spoorbaan en het beschikbare machinepark tot in de jaren '60 niet mogelijk. Met de invoering van hoogwaardig sneltreinverkeer waren de 54 behouden gebleven 3-cilinder stoomlocomotieven uit de sneltreinloc-serie 01.10 opeens erg gewild. Deze waren pas 10 jaar oud en voor wat betreft de constructie modern. De DB liet daarom alle 01.10's aanpassen en voor de sneltreindienst geschikt maken. De gestroomlijnde bekledingsplaten van de ketel werden volledig verwijderd, omdat deze platen ernstig beschadigd waren en bovendien niet meer nodig, omdat de locs niet meer met de hoge snelheden reden waarvoor ze in eerste instantie waren ontworpen. Alle locomotieven uit serie 01.10 kregen nu een ketelbekleding. Er werden bekledingsplaten om de oud model ketel aangebracht en met ketelspanbanden op hun plaats gehouden. De locs met de oud model ketel zonder gestroomlijnde bekledingsplaten waren gemakkelijk te herkennen aan de voorzijde: Bij een loc met gestroomlijnde bekledingsplaten ligt de hele ketelopbouw onder de beplating. De dwars over de rookkast aangebrachte oppervlakvoorverwarmer werd dieper in de rookkast gelegd en net zoals de rookkastdeur aan de bovenkant afgevlakt.

Het voorbeeld voor het model is sneltrein-stoomlocomotief serie 01.10 met oude ketel en steenkoolsleeptender 2´3 T38 van de Deutsche Bundesbahn (DB). Zwart/rode basiskleurstelling. Uitvoering zonder gestroomlijnde bekledingsplaten. Met markante dwarsliggende oppervlakvoorverwarmer aan de rookkast. Tweepuntsfrontsein. Witte-windleiplaten en inductieve treinbeïnvloeding aan één zijde. Zoals in gebruik rond 1950.

Het model is uitgerust met digitale decoder mfx+ en uitgebreide geluidsfuncties. Geregelde hoogvermogenaandrijving met vliegwiel in de ketel. 3 aangedreven assen. Antislipwielen. Locomotief en tender grotendeels van metaal. Standaard ingebouwde rookset met snelheidsafhankelijke dynamische rookuitstoot. Tweepuntsfrontsein wisselt met de rijrichting, in conventioneel bedrijf, digitaal schakelbaar. Machinistencabineverlichting, flakkerend licht in de vuurkist en onderstelverlichting afzonderlijk digitaal schakelbaar. Verlichting met onderhoudsvrije warmwitte en rode ledlampjes. Kortkoppelingsmechanisme tussen loc en tender. Aan de tender een door snelheid bekrachtigde kortkoppeling met NEM-schacht. Bufferhoogte op loc en tender conform NEM. Kleinst berijdbare boogradius 360 mm. Zuigerstangafschermingen en remslangen worden meegeleverd. Lengte over de buffers 27,7 cm.

Highlights:

  • Compleet nieuwe constructie
  • Serie 01.10 met oud model ketel en markante oppervlakvoorverwarmer voor het eerst in het Märklin-aanbod
  • Opengewerkte metalen constructie.
  • Veel gemonteerde details.
  • Standaard met rookset met snelheidsafhankelijke dynamische rookuitstoot.
  • Machinistencabineverlichting, flakkerend licht in de vuurkist en onderstelverlichting digitaal schakelbaar.
  • Digitale speelwerelddecoder mfx+ met veelzijdige licht- en geluidsfuncties
  • Bufferhoogte conform NEM.

De sneltrein-stoomlocomotief uit serie 01.10 met oude ketel wordt in 2023 in een eenmalige serie exclusief voor Insider-leden geproduceerd.

Prijs: € 599,00

Dit model is in gelijkstroomuitvoering exclusief voor Trix Club-leden leverbaar en heeft artikelnummer 25011 in het Trix H0-assortiment.

Een bijbehorende set sneltreinrijtuigen met nieuw geconstrueerd personenrijtuig uit groep 29 wordt in 2023 met artikelnummer 42529 eveneens exclusief voor Insider-leden aangeboden. Zie hieronder.

Märklin
 

Folder 1. Clubmodel 2023

Alle informatie bij elkaar

Naakte feiten | Faits bruts NL/FR

42529 Set sneltreinrijtuigen van standaardtype 1928 t/m 1930

Het voorbeeld voor deze set zijn 6 verschillende sneltreinrijtuigen van standaardtype 1928 t/m 1930 (toepassingsgroep 29) in de uitvoering van de Deutsche Bundesbahn (DB). 1 bagagewagen Pw4ü-29. 2 sneltreinrijtuigen C4ü-28, 3e klas. 1 restauratierijtuig WR4ü DSG. 1 sneltreinrijtuig AB4ü-28, 1e/2e klas. 1 sneltreinrijtuig ABC4ü-29, 1e/2e/3e klas. Traject: Mönchengladbach-Düsseldorf-Essen-Dortmund-Hamm-Soest-Paderborn-Kassel-Bebra-Erfurt-Leipzig. Zit- en bagagewagen in glasgroene basiskleurstelling. Restauratierijtuig in robijnrood. Zoals in gebruik rond 1951.

Het model betreft een gedetailleerde uitvoering in volledige lengteschaal. Kleinst berijdbare boogradius 360 mm. Draaistellen type Görlitz II zwaar. Aan kopzijde afzonderlijk gemonteerde ladders en gemonteerde handgrepen. Personenrijtuig en restauratierijtuig met meerdelige interieurinrichting. Alle rijtuigen met standaard ingebouwde ledbinnenverlichting met warmwitte ledlampjes. Sneltreinrijtuig 1e/2e/3e klas standaard aan een uiteinde met sluitlicht uitgerust. Het aan dit rijtuig gemonteerde sleepcontact voor stroomopname voorziet via de standaard ingebouwde stroomgeleidende kortkoppelingen het hele treinstel van stroom. Hiervoor moet een vast gedefinieerde rijtuigvolgorde worden aangehouden. Aan beide uiteinden van het treinstel zijn de normale nieuwe kortkoppelingen voor lage bufferhoogten toegepast. Bufferhoogte bij alle rijtuigen conform NEM. Totale lengte over de buffers 151 cm.

Highlights:

  • Compleet nieuwe constructie van het sneltreinrijtuig standaardtype 1928 t/m 1930 (toepassingsgroep 29).
  • Traject: Mönchengladbach-Düsseldorf-Essen-Dortmund-Hamm-Soest-Paderborn-Kassel-Bebra-Erfurt-Leipzig.
  • Alle rijtuigen met standaard ingebouwde ledbinnenverlichting.
  • Stroomgeleidende kortkoppelingen tussen de rijtuigen.
  • Meerdelige interieurinrichtingen.
  • Aan de kopzijden gemonteerde ladders.
  • Afzonderlijk gemonteerde handgrepen bij de toegangsdeuren en verborgen aansluitingen voor elektrische verwarmingskabels.
  • Bufferhoogte conform NEM.

De set sneltreinrijtuigen 42529 wordt in 2023 in een eenmalige serie alleen voor Insider-leden geproduceerd.

Prijs: € 579,00

Deze sneltreinrijtuigset is in gelijkstroomuitvoering exclusief voor Trix Club-leden leverbaar en heeft artikelnummer 23629 in het Trix H0-assortiment.

x
 

Art. nr. 39760

Stoomlocomotief Serie 01.10 met oude ketel

 

 

Alleen voor clublieden.

Nu clublid worden.